Sommarlistan 2020.

Gillar listor, både att fylla i dem och att läsa dem. Christina hade fyllt i listan som Underbaraclara hade skapat. Här nedan ser ni min lista.

Mina planer för sommaren:

Njuta av dagarna, sola , simma, äta glass, vara med barnen, vara i skären och promenera och läsa mycket.

Bästa sommarstället:

Skären helt klart. Där är vackert och så har jag mina bästa sommarminnen därifrån.

Favoritsommarblomman:

Midsommarros.

Här badar jag helst:

Nästan var som helst. Jag älskar att simma. Föredrar dock sandbotten framför en massa stenar.

Hur länge ska du vara ledig?

Jag är vårdledig till hösten 2021.

Vad kommer du köpa inför semestern?:

En ny bikini övredel. Jag blev så glad då min gamla plötsligt är mega! Yeee.

Vad ser du mest fram emot?

Att se hur barnen utvecklas och vi grejar på tillsammans. Strandhäng i vänners sällskap ser jag också mycket fram emot.

Akilles första stranddag hade vi under helgen.

Det här lyssnar jag på i sommar:

Lyssnar rätt ofta på dansband på sommaren, de gör mig extra glad. Vi har en massa spellistor med en skön blandning av allt möjligt. Jag lyssnar gärna på musik som gör mig glad.

Favoritsommardoft:

Doft av syren, grillmat, sol och hav.

Hur kommer du att göra dig illa?

Säkert får jag en massa stickor och taggar i fötterna. Jag älskar nämligen att vara barfota. Sönderkliade myggbett brukar jag också ha.

Vad oroar du dig för?

Att barnen ska bli ormbitna, sku vara mardrömmen.

Den ultimata sommardagen:

Den innefattar sol, bad, god mat, och mycket lek med barnen i form av vattenlekar, crocket och spel.

Hur kommer du minnas din semester i september?

Hoppeligen som mycket solig och fin och en massa fina minnen med vad vi gjort med barnen.

Författare: joije

Kallas Jojje av de flesta. har tre barn ( födda 2010, 2016 & 2019). Tillbringar mycket tid utomhus. Min stora passion är läsning. Jag ger gärna tips på läsning både åt stora och små.

Lämna en kommentar